Nu är arbete med den nya domänen klar. Hemsidan nås på https://gaida-anvandarforening.se. Föreningen har fått ny e-postadress som är info@gaida-anvandarforening.se.
Styrelsen jobbar också med ny logotyp som kommer dyka upp här i vår.
Nu är arbete med den nya domänen klar. Hemsidan nås på https://gaida-anvandarforening.se. Föreningen har fått ny e-postadress som är info@gaida-anvandarforening.se.
Styrelsen jobbar också med ny logotyp som kommer dyka upp här i vår.
From idag påbörjas migrering av hemsidan till ny domän. Detta innebär att hemsidan stundtals kan vara oåtkomlig samt att e-postmeddelanden kan komma bort.
Vi ber er att avvakta med att skicka e-post till föreningen tills arbetet är klart, vilket meddelas på hemsidan (denna domän) samt nya webbplatsen.
Den 26 februari höll föreningen ett årsmöte. Där bestämdes att föreningen byter namn till Gaida användarförening. Föreningen kommer därmed också byta domän/e-postadresser och arbetet med detta fortgår och beräknas vara klar under april månad.
Styrelsen vill också skicka ett varmt tack till er deltagare och ett speciellt tack till avgående styrelsemedlemmar!
Mer från årsmötet finns i protokollet nedan.
GEOSECMA användarförening bjuder in till årsmöte. Nedan finns inbjudan för nedladdning samt förslag på nya stadgar.
Datum: torsdagen, den 26 februari 2026 kl. 10:00-11:00
Plats: digitalt via Teams
Anmälan: Anmäl dig till info@geosecma-anvandarforening.se senast den
14/2 för att få en inbjudan till Teams-mötet.
Välkommen till Geosecma användarförenings årliga höstseminarium 6 november 2025.
Vi öppnar för registrering kl 08.00 med Kaffe & Smörgås. Det första föredraget börjar sedan kl 09:00. Vi avslutar dagen kl 15:00 med fika och mingel.
0 kr för medlemmar. Lunch och fika ingår.
Anmäl dig senast den 2 november.
Plats: Citykonferensen, Celsiussalen,
Malmskillnadsgatan 46, 111 57 Stockholm
N 59º 20′ 5.19, E 18º 3′ 57.51
PROGRAM
| NR. | Titel | Föredragshållare |
| 1. | V6 – samverkan mellan 6 kommuner | Skara och Lidköpings kommuner |
| 2. | Gaidakarta och mätdataflöde via Topocad och KartaXM | Linköpings kommun |
| 3. | Digitalisering av äldre detaljplaner | Habo kommun |
| 4. | Från gamla till nya LVDB | Arvika kommun |
| 5. | Gaida Nyheter och framtidsspaning | SOKIGO |
| 6. | Övergång från Webbappbuilder till Experiensbuilder | Länsstyrelsen |
| 7. | HMK Kartografi och Grundkarta | Lantmäteriet |
| 8. | GIS-strategi | Svalövs kommun |
Styrelsen i GEOSECMA användarförening bjuder in er till en digital diskussionsträff med ämnet Sites och struktur av Portalen.
Syftet med träffen är erfarenhetsutbyte och möjlighet att diskutera tankar och frågor kring GEOSECMA, snart Gaida. Vi hoppas att ni vill delta och bidra med era perspektiv och frågor.
Torsdag 15 maj 2025
Kl. 10:00–12:00
Plats: Digitalt möte (möteslänk skickas till anmälda deltagare)
– Inledning från styrelsen
– Presentationer: Exempel på Portaler och sites
– Öppen diskussion:
– Sammanfattning av gruppdiskussioner och presentation av föreningens nya kanal på Discord
– Avslutning
För att delta, vänligen anmäl dig senast den 12 maj via följande formulär:
👉 https://forms.office.com/e/SVMRKS4Zn9
Vill ni redan nu börja använda vår nya kanal i Discord är det varmt välkommet.
Länken är https://discord.gg/dHJDETRSkT
Kom i håg att läsa ordningsreglerna som är till för allas trevnad.
Vi ser fram emot ett givande samtal med er!
Nyligen skickade föreningen ut fakturor för årsavgiften för 2025. Tyvärr hann det smyga in sig ett fel och det står att avgiften avser år 2024 men avser egentligen år 2025. Övrig information stämmer.
Om man vill ha rätt beskrivningstext på fakturan är man välkommen att höra av sig till styrelsen för hjälp.
Maila då till info@geosecma-anvandarforening.se
Den 20 februari hölls årsmötet för Geosecma användarförening. Styrelsen hälsar nya styrelsemedlemmar välkomna och tackar Mikael Grimheden som avgår från styrelsen.
Mer information om styrelsen och årsmötet hittas i protokollet för årsmötet.
Datum: Torsdagen, den 20 februari 2025 kl. 10:00-11:00
Plats: digitalt via Teams
Anmälan: Anmäl dig till info@geosecma-anvandarforening.se senast den 18/2 för att få en inbjudan till Teams-mötet.
Välkomna!
Flytten av domänen till vår nya domänhanterare har gått bra och arbetet är nu avslutad. Det går nu att återigen skicka e-post som vanligt till föreningen.